DGLR-Publikationen - Autor: Scholz, D.

Es werden alle Einzeldokumente des abgefragten Autors - inklusive solcher mit übergeordneter Publikation - angezeigt.

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Calculating Aircraft Utilization

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg


Environmental Labels in Aviation - Aircraft, Airline and Flight Label

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg


From CAS to EAS – Calculating and Plotting the Compressibility Correction Chart

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg


Identifying Wave Drag for the Generic Drag Polar Equation – Unveiling Polars of 16 Passenger Aircraft

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg


Lower Risk Approach for Low Emission Passenger Aircraft – Combined LH2 and Kerosene Propulsion

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg


Numerical and Analytical Takeoff Field Length Calculations for Jet Aircraft

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg


Possibilities and Limitations Using Flightradar24, ADS-B and Mode S Data for Aircraft Performance Analysis – an Overview

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg


Social Evaluation of Aircraft

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg


Technical Analysis of the Accident: Swiss Flight LX1885 with an Airbus A220 – From Uncontained Engine Failure via Smoke on Board, A Dead Flight Attendant to Alleged Cover Up at Austrian`s Federal Safety Investigation Authority (SUB)

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg


Wake turbulence reclassification and separation with induced power using the FAA aircraft characteristics database

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg


Überprüfung einer einfachen Kopfrechenmethode zur Umrechnung der Fluggeschwindigkeit von CAS in TAS

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg


Aircraft contrails : observation and prediction

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg


Analyse der Liegezeiten von Passagierflugzeugen nach Fume Events mittels Flugverfolgung

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg


Assessing ChatGPT for aeronautical applications

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg


Contrail management : from basics to application

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg


Design of a Modern Passenger Aircraft with Diesel Engine and Propeller

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg


Einfacher Flügelentwurf optimiert hinsichtlich Masse und Widerstand

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg


Passenger aircraft towards zero emission with hydrogen and fuel cells

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg


Preliminary sizing and optimization of propeller aircraft (Part 25)

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg


The 50 most important parameters of the 60 most used passenger aircraft

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg


Turbofan specific fuel consumption, size and mass from correlated engine parameters

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg


Vergleich des Kraftstoffverbrauchs von Strahltriebwerken und Propellertriebwerken

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg


Zum Einfluss anthropogener Abwärme auf die Klimaerwärmung der Atmosphäre

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2023, Stuttgart


Automated Design Process of a Fixed Wing UAV Maximizing Endurance

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2023, Stuttgart
Unter gleichem Titel haben die Autoren auch ein Paper veröffentlicht: SAHRAOUI, Mohamed, BOUTEMEDJET, Abdelwahid, MEKADEM, Mahmoud, SCHOLZ, Dieter, 2024. Automated Design Process of a Fixed Wing UAV Maximizing Endurance. In: Journal of Applied Fluid Mechanics, vol. 17, no. 11, pp. 2299-2312.
Available from: https://doi.org/10.47176/jafm.17.11.2647


Comparing Modes of Transportation with an Improved Kármán-Gabrielli Diagram

Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2023, Stuttgart


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