DGLR-Publikationen - Autor: Scholz, D.
Es werden alle Einzeldokumente des abgefragten Autors - inklusive solcher mit übergeordneter Publikation - angezeigt.
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Calculating Aircraft Utilization
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg
Environmental Labels in Aviation - Aircraft, Airline and Flight Label
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg
From CAS to EAS – Calculating and Plotting the Compressibility Correction Chart
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg
Identifying Wave Drag for the Generic Drag Polar Equation – Unveiling Polars of 16 Passenger Aircraft
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg
Lower Risk Approach for Low Emission Passenger Aircraft – Combined LH2 and Kerosene Propulsion
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg
Numerical and Analytical Takeoff Field Length Calculations for Jet Aircraft
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg
Possibilities and Limitations Using Flightradar24, ADS-B and Mode S Data for Aircraft Performance Analysis – an Overview
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg
Social Evaluation of Aircraft
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg
Technical Analysis of the Accident: Swiss Flight LX1885 with an Airbus A220 – From Uncontained Engine Failure via Smoke on Board, A Dead Flight Attendant to Alleged Cover Up at Austrian`s Federal Safety Investigation Authority (SUB)
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg
Wake turbulence reclassification and separation with induced power using the FAA aircraft characteristics database
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg
Überprüfung einer einfachen Kopfrechenmethode zur Umrechnung der Fluggeschwindigkeit von CAS in TAS
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2025, Augsburg
Aircraft contrails : observation and prediction
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg
Analyse der Liegezeiten von Passagierflugzeugen nach Fume Events mittels Flugverfolgung
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg
Assessing ChatGPT for aeronautical applications
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg
Contrail management : from basics to application
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg
Design of a Modern Passenger Aircraft with Diesel Engine and Propeller
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg
Einfacher Flügelentwurf optimiert hinsichtlich Masse und Widerstand
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg
Passenger aircraft towards zero emission with hydrogen and fuel cells
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg
Preliminary sizing and optimization of propeller aircraft (Part 25)
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg
The 50 most important parameters of the 60 most used passenger aircraft
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg
Turbofan specific fuel consumption, size and mass from correlated engine parameters
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg
Vergleich des Kraftstoffverbrauchs von Strahltriebwerken und Propellertriebwerken
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2024, Hamburg
Zum Einfluss anthropogener Abwärme auf die Klimaerwärmung der Atmosphäre
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2023, Stuttgart
Automated Design Process of a Fixed Wing UAV Maximizing Endurance
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2023, Stuttgart
Unter gleichem Titel haben die Autoren auch ein Paper veröffentlicht: SAHRAOUI, Mohamed, BOUTEMEDJET, Abdelwahid, MEKADEM, Mahmoud, SCHOLZ, Dieter, 2024. Automated Design Process of a Fixed Wing UAV Maximizing Endurance. In: Journal of Applied Fluid Mechanics, vol. 17, no. 11, pp. 2299-2312.
Available from: https://doi.org/10.47176/jafm.17.11.2647
Comparing Modes of Transportation with an Improved Kármán-Gabrielli Diagram
Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2023, Stuttgart
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